W skrócie:
LINKI DOFOLLOW I NOFOLLOW
Linki są najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Są one uważane za głosy zaufania dla danej strony, a ich liczba i jakość ma bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Istnieją dwa rodzaje linków: dofollow i nofollow.

LINKI NOFOLLOW
Linki nofollow natomiast oznaczają, że wyszukiwarka ma ignorować link i nie przekazywać mu mocy linku. Są one często używane przez witryny, które chcą udostępniać linki, ale nie chcą przekazywać mocy linku do strony docelowej. Linki nofollow są często stosowane na przykład w komentarzach na blogach lub forach internetowych.
LINKI DOFOLLOW
Linki dofollow są domyślnym typem linków i oznaczają, że wyszukiwarka ma zauważyć i uwzględnić link w swoich algorytmach. Linki dofollow przekazują tak zwaną “moc linku” do strony docelowej, co przekłada się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
ROLA LINKÓW DOFOLLOW I NOFOLLOW
Rola linków dofollow i nofollow w pozycjonowaniu strony polega na tym, że linki dofollow są uważane za ważniejsze i bardziej wartościowe dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ przekazują one moc linku do strony docelowej. Z kolei linki nofollow nie przekazują mocy linku, co oznacza, że nie wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest, aby zdobywać jak najwięcej linków dofollow, a unikać linków nofollow.
Link dofollow oznacza, że wyszukiwarka ma uwzględnić i zauważyć link w swoich algorytmach, przekazując tak zwaną “moc linku” do strony docelowej. Natomiast link nofollow oznacza, że wyszukiwarka ma ignorować link i nie przekazywać mu mocy linku.